Friday, October 10, 2008

Tuhan Jaga Hatiku Selalu..


Sudah lama benar rasanya x mencoret dan meluahkan sedikit rasa di sini. Rindu benar rasanya mahu menulis. Namun kesibukan telah mencuri masa-masaku untuk berkarya, untuk melakukan apa yang aku suka, untuk rasa apa yang mahu aku rasa. kesibukan membataskan segala tindakan dan perasaanku.

tapi adakalanya aku suka begini. setidak-tidaknya aku x rasa aku sendiri. x rasa apa itu sepi. jauh lagi rasa x memiliki dan dimiliki.

aku mulakan hidup baru. kerja baru. teman baru. segala2nya baru. yang bikin aku tenang. tapi adakalanya x tenang jugak. argghhh itu semua dunia punya angkara.

kata boss cube pikir kenapa allah bagi kita hidup di dunia. banyak sebabnya, salah satunya DIA suruh kita berusaha. aku akui kata-kata boss ada benarnya. Jadi jangan cepat putus asa. berusaha lah pasti berjaya.

sudah lama benar aku x beri perhatian pada hidup aku, pada diri aku, pada tubuh aku, pada hati aku.


mereka perlukan perhatian. Aku sudah lame tidak mempedulikannya. kali ini aku nekad hati ku, diriku, tubuhku perlukan perhatian kerna dia sebahagian dariku.

tiada lagi mereka-mereka yang ku beri peluang melukakan hati, mencalarkan tubuh ini, merosakkan diri ini.

tiada lagi mereka-mereka yang melempiaskan nafsu nya di sini pada diri ini.

tiada lagi mereka-mereka yang rasa gadis kecil ini masih kecil seperti dulu.

tiada lagi mereka-mereka yang mampu menundukan gadis kecil ini...

meragut kehormatannya dan pergi......


aku mohon pada allah tolonglah jaga hatiku ini jangan biarkan tercalar lagi...
jangan biarkan ianya dikhianati lagi, lagi dan lagi...

aku sudah penat membiar diri ini tubuh ini diratah oleh kaum adam,
yang sepatutnya melindungi bukan menyiat setiap inci tubuh ini, diri ini....

aku berdoa sedalam kalbu di sini berakhirnya...
hidup liarku...
disini berakhir
kebodohan gadis kecil ini...
di sini berakhir
kepercayaanku kepadamu si kaum adam....

cukup sudah
terhina benar aku rasa diriku pada DIA...
adakalanya ku sudah malu memohon pada DIA...
kerna aku bukan mulia..
kerna aku bukan suci..

kerna itu aku cuma minta SATU daripada DIA
....TUHAN JAGA HATIKU SELALU...

aku yakin semuanya dari hati dari niat...
insyaallah klu itu terjaga maka terjaga segalanya.

No comments: