Sunday, September 21, 2008

"Dia" buat aku






dari dulu hingga kini..
aku masih menanti..
"dia" yang dicipta-NYA
buat aku..
siapa kah "dia"
aku masih menanti ..
sabar menanti..
aku tak salah kan NYA..
kenapa hadirkan "dia"
lambat sgt..
tapi aku yakin "dia" pasti yang terbaik buat aku..
saat itu tiba...
aku sujud pada mu illahi..
kerana hadirkan cinta
hadirkan dia untuk manusia yang hina ini..

aku tak harap dia sekacak Farid Kamil
aku tak harap dia segenius Albert eistein..
aku tak harap dia sekaya bill gates..
cuma aku harap dia bisa cintakan aku ..
sayang aku setiap kali bangun dari lenanya..
sayangkan aku setiap hembusan nafas nya..
sayangkan aku bukan sekadar meniduriku..
rindukan aku biarpun aku sentiasa di sisinya...
lamar aku dengan kata-kata puisinya..
idamkan aku untuk lahirkan zuriatnya..
dambakan aku bersama meniti hari-hari berlalu..
senaraikan aku dalam rangka perjalanan hidupnya....
itu yang ku angankan dari "dia"....

No comments: