Saturday, September 13, 2008

Saat melangkah masuk...

kami masuk lagi ke hotel itu. laila menekan-nekan bell ring. Shila dan sham seperti biasa berpacaran.

sabdar" anybody here?!!!!'

Tiada respon.aku masih lagi di satu sudut ditemani hariz.hariz memandangku cuba menenangkan aku dengan lawak-lawak tidak sedikit pun menerima respon dari ku. hariz pergi mendapatkan sabdar. saat itu aku terus melangkah menaiki tangga. sampai anak tangga ke berapa entah aku menoleh kawan-kawan ku. mereka masih sibuk memanggil dan mendapatkan respon. aku terus berjalan. sampai ditingkat atas ada sebuah pintu terbuka.aku cuba melangkah terus ke bilik itu. tiba-tiba tanganku ditarik seseorang. aku berpaling. Rupa-rupanya hariz. laila. sabdar. shila dan sham. mulai menaiki tangga ke arah kami.

sabdar"no body stay here i think.. then we check in by ourself lh.."


semua pintu bilik sememangnya terbuka. kami terus memasuki bilik masing-masing. aku dan laila sebilik. hariz dan sabdar. shila pula mahu sebilik dengan sham. aku melangkah masuk ke bilik yang terbuka saat aku sampai di tangga sebentar tadi.

hariz" girls, this mine.. yours 012. ok"..

laila" cni lah, babes..len lah klu u nak tido ngan hariz"

aku" tak de makne nye"..

satu jelingan ku berikan pada hariz. aku cuba berlagak biasa. tapi dari tadi aku rase sesuatu yang aneh di sini. aku tau kenapa hariz bertindak begitu. dia tahu ape yang aku rase. aku melangkah ke bilik sebenarku. bilik hotel nampak kemas. seolah-olah baru lepas dikemas. aku meletakkan kepala ku diatas katil. laila sibuk menekan-nekan suiz lampu. tapi tidak bernyala. dia mencapai ganggang telefon.lalu meletakkannya semula.

"arghh tensionye x de elektrik. telefon ni plak tak bleh guna... hp.. harammm x de line..aku g jumpe sabdar ngan hariz jap"..


"ok" farah


aku bangun menuju ke arah tingkap hotel.aku membuka tingkap itu seluas mungkin. pelik jariku tidak menangkap sedikit pun habuk. angin menderu masuk. nyaman. sangat mendamaikan.

1 comment:

Kas Hariz said...

best..i like..more suspen plz..haha