Sunday, September 14, 2008

Pintu Diketuk lagi

Saat aku melangkah masuk ke kamar mandi. aku benar-benar terperanjat sekali lagi pintu diketuk dari luar. tapi kali ini lebih kuat. aku mulai takut. telefon mulai berdering tanpa henti. begitu juga telefon bimbit ku. aku bertambah takut. ketakutan membuat aku terduduk dan menjerit sekuat hatiku. tingkap yang ku buka tadi tertutup dan terbuka berulang-ulang kali dek angin yang kuat. kipas berpusing. lampu terpasang. dan kemudian terpadam. Dek ketakutan aku menangis. dan terus menutup pintu kamar mandi dan menguncinya. kali ini pintu kamar mandi diketuk dengan kuat. nama ku dipanggil dari luar. tiada keberanian untuk ku buka. keberanian yang selalu ada hilang entah ke mana. tiba-tiba pintu terbuka dek tolakan kuat dari luar. aku terperanjat. terus lari mendapatkan laila..sabdar.hariz. shila dan sham ada bersama.

laila"ko kenapa? sume orang risau dow.."

fara" aku takut..ade orang ketuk pintu kuat.. telefon berbunyi.. kipas terpasang... hp aku bunyi....tingkap...tingkap..." kata-kataku dalam tangisan mati. aku melangkah ke arah tingkap. tingkap itu tertutup berkunci. aku melangkah ke plug. menekan plug kipas. tidak berfungsi. aku ke arah telefon mengangkat ganggang telefon. kosong. begitu juga hpku.

Aku" betul tadi semua berfungsi baik telefon, kipas . tingkap... percaya lah ...aku bercakap ben.."

shila mengangkat tangannya. shila" sudah.. jangan nak mereka-reka cerita.. semua ok kat sini...telefon mmg x de line dari tadi, fara.. ko pun tau.. macam tu jugak kipas.. tingkap mmg x dibuka dari tadi... ok fara...tak de ape yang pelik ok.. selesai"

shila terus beredar. diikuti sham dan sabdar juga. laila kelihatan serba salah. akhirnya dia juga keluar. aku masih tunduk memandang lantai. kosong. aku masih berfikir tentang itu. hariz duduk di katil sebelah. menarik tanganku. aku memandang. mata kami berpandangan. ada bicara dari hati ke hati di situ. dia menganggukan kepala dan senyum. tanda dier percaya pada kata-kata ku.

hariz"tenang.. semuanya akan ok"

aku menganggukan kepala tanda mengerti. dia menarik tanganku merapatinya. aku dipeluk agar tenang kembali.

No comments: